قیمت چاپ کتاب

قیمت چاپ کتاب به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در زیر به هر یک از آنها به صورت تخصصی پرداخته می شود:

  • تعداد صفحات کتاب:

تعداد صفحات کتاب تاثیر بسزایی در تعیین قیمت چاپ کتاب دارد. طبیعتا هرچقدر صفحات کتاب بیشتر باشد، قیمت چاپ کتاب نیز بالاتر می رود.

روش به دست آوردن تقریبی تعداد صفحات کتاب به این صورت است که چنانچه کتاب شما در صفحه معمولی ورد تایپ شده است، فوت نوشتاری آن را بر روی 12 قرار می دهید. سپس چنانچه قصد دارید کتاب را قطع رقعی چاپ کنید، تعداد صفحات تایپ شده را ضرب در 2 و به علاوه 5 کنید.

و چنانچه بخواهید در قطع وزیری چاپ کنید تعداد صفحات تایپ شده را یک سوم کم کرده و آنگاه با عدد 5 جمع کنید.

لازم به ذکر است که اغلب کتاب های داستان و شعر در قطع رقعی صفحه آرایی می شوند.

  • تیراژ چاپ کتاب:

یکی دیگر از عومل موثر در قیمت چاپ کتاب، تیراژ چاپ کتاب است. طبیعتا هرچقدر تیراژ (تعداد چاپ) کتاب ها بیشتر باشد هزینه چاپ کتاب نیز بیشتر خواهد بود.

معمولا چاپ کتاب به دو صورت دیجیتال و افست انجام می شود.

چاپ کتاب دیجیتال: در صورتی از این گزینه استفاده می شود که تعداد چاپ کتاب کمتر از 1000 جلد باشد. در این حالت هزینه چاپ هر جلد زیاد، اما با توجه به تعداد محدود آن مبلغ کل مناسب در می آید.

این گزینه بیشتر برای نویسندگان تازه کار (کتاب اولی ها) و یا کتاب هایی با ریسک بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ کتاب افست: در صورتی از این گزینه استفاده می شود که تعداد چاپ کتاب بالای هزار جلد باشد. در این حالت هزینه چاپ هر جلد تقریبا نصف چاپ دیجیتال است اما مبلغ کل برابر خواهد بود از ضرب هر جلد کتاب در عدد 1000

  • نوع کاغذ و جلد:

معمولا کتاب های رمان و شعر و تاریخی و غیره بر روی کاغذ 70 گرم و جلد 250 گرم شومیز چاپ می شوند. اما چنانچه کتابی دارای تصویر (به خصوص رنگی باشد) کاغذ 70 گرم به علت نازکی موجب می شود تصویر از پشت صفحه تولید مشکل کند.

در این حالت بهتر است از کاغذ 80 گرم استفاده شود.

انتخاب جلد سخت و یا کاغذ گلاسه یا بالک سلیقه ای بوده و موجب افزایش قیمت خواهد شد.

  • ویراستاری:

گاهی برخی از نویسندگان می خواهند کتابشان پیش از چاپ و انتشار ویراستاری شود. هزینه ویراستاری بستگی به میزان و عمق ویراستاری دارد. به طور مثال گاهی ویراستاری در حد برطرف کردن غلط های دیکته ای و فعل و فاعل است و گاهی نیاز است ساختار جمله تغییر کند.

قیمت چاپ کتاب

چرا انتشارات امیدسخن بهترین انتشارات برای چاپ کتاب است؟

اگرچه انتشارات امیدسخن در زمینه هزینه چاپ کتاب از سایر ناشران به صرفه تر و مناسب تر است، اما صرفا پایین بودن قیمت چاپ کتاب نیست که این انتشارات را از دیگر ناشران متمایز کرده است.

یکی از مزایای عمده انتشارات امیدسخن این است که نویسنده را پس از پایان چاپ کتاب تنها نمی گذارد، بلکه این انتشارات با داشتن سه سایت قدرتمند عرضه و معرفی و فروش کتاب به نامهای مولف یار، امیدسخن و ناشربوک شرایطی را فراهم آورده است که می توان کتاب منتشر شده را در سراسر ایران معرفی و عرضه کرد.

از سویی دیگر این انتشارات دارای فروشگاهی بزرگ در منطقه هفت تیر تهران به نام کافه کتاب سلوی است که در کنار طعم بی نظیر قهوه و چای علاقه مندان می توانند کتاب های منتشر شده در این انتشارات را خریداری کرده و یا نویسندگان می توانند پس از چاپ کتاب خود، مراسم رونمایی کتاب و یا جشن امضا برگزار کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای چاپ کتاب در انتشارات امیدسخن می توانید با شماره 88684530 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا