هزینه چاپ کتاب شعر

هزینه چاپ کتاب شعر به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در زیر به آن پرداخته می شود:

هزینه چاپ کتاب شعر
  1. تعداد صفحات کتاب شعر:

تعداد صفحات کتاب شعر در محاسبه هزینه چاپ کتاب شعر تاثیر بسزایی دارد. برای آنکه بهتر متوجه شوید که کتاب شما حدودا چند صفحه می شود، موارد زیر را درنظر بگیرید:

ابتدا فونت سایز نوشته خود را 12 درنظر بگیرید، سپس

چنانچه اشعار خود را در محیط ورد و در صفحه معمولی تایب کرده اید (پیش فرض کاغذ A4 است) در آن صورت کتاب شما در قطع رقعی تقریبا دو برابر می شود به علاوه چند صفحه، صفحه عنوان و شناسنامه و مقدمه و غیره.

تعداد صفحات تایپ شده در ورد * 2 + 5 = تعداد صفحات نهایی کتاب

چنانچه در سایز A5 تایپ کرده اید، تعداد صفحات نهایی کتاب به صورت زیر می شود

تعداد صفحات تایپ شده در A5 + 5 = تعداد صفحات نهایی کتاب

چنانچه اشعار شما در سررسید و به صورت دست نویس است، تعداد صفحات نهایی کتاب شما به صورت زیر خواهد بود:

تعداد صفحات دست نویس / 2 + 5 = تعداد صفحات نهایی کتاب

  • قطع کتاب:

کتاب ممکن است در سایزهای مختلفی به چاپ برسد، به طور مثال قطع رقعی، وزیری، رحلی، جیبی و غیره. طبیعتا هرچه قدر سایز کتاب کوچکتر باشد (جیبی) هزینه چاپ کتاب شعر کمتر خواهد شد. در بیشتر موارد کتاب های شعر در قطع رقعی و یا جیبی به چاپ می رسد.

  • نوع کاغذ و نوع جلد:

نوع کاغذ تا حدودی در قیمت چاپ موثر خواهد بود. به طور مثال کاغذ گلاسه گرانترین نوع کاغذ است و پس از آن کاغذ بالک و در نهایت کاغذ تحریر، که بر همین اساس  هزینه چاپ کتاب شعر مشخص می شود.

از سویی دیگر نوع جلد: سخت، گالینگور، شومیز و غیره نیز می تواند تاثیر در هزینه چاپ داشته باشد.

  • ویراستاری

گاهی به پیشنهاد انتشارات و یا گاها به درخواست نویسنده کتاب ویراستاری می شود. ویراستاری سطوح مختلف دارد، به طور مثال گاهی ویراستاری در حد برطرف کردن غلط های املایی است و گاهی وزن و قافیه شعر توسط ویراستار اصلاح می گردد.

هزینه ویراستاری بر اساس تعداد صفحات کتاب و سطح ویراستاری سنجیده می شود.

  • تصویرگری

گاهی نویسنده تمایل دارد در هنگام چاپ کتاب شعر، متناسب به اشعار کتاب، تصویرگری انجام شود. هزینه تصویرگری به سبک تصویر (رنگ روغن، مداد رنگی، سیاه قلم، آبرنگ و غیره) و تعداد تصاویر بستگی دارد.

  • تیراژ

تیراژ کتاب می تواند تاثیر عمده ای بر روی هزینه چاپ کتاب شعر داشته باشد. چاپ کتاب به دو صورت افست و دیجیتال صورت می گیرد. هنگامی که تیراژ کمتر از 1000 جلد باشد از چاپ دیجیتال استفاده می شود و در تیراژ های بالای 1000 جلد معمولا از چاپ افست استفاده می شود.

مزیت چاپ دیجیتال این است که در هر تیراژی امکان چاپ کتاب وجود دارد (حتی یک جلد) اما عیب آن این است که هزینه چاپ هر جلد گران در می آید.

اما در چاپ افست هزینه چاپ هر جلد کتاب حدودا نصف چاپ دیجیتال است اما حداقل چاپ می بایست بالای 1000 جلد باشد.

چرا انتشارات امیدسخن بهترین انتشارات برای چاپ کتاب شعر است؟

انتشارات امیدسخن با داشتن پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های چاپ دنیا می تواند کتاب شما را به بهترین شکل ممکن به چاپ برساند.

همچنین این انتشارات دارای 3 سایت قدرتمند فروش کتاب به نام های ناشربوک (با بیش از ده هزار عنوان کتاب در زمینه های مختلف) سایت مولف یار، سایت امیدسخن و همچنین 2 پیج بسیار پرمخاطب و پرطرفدار اینستاگرام است.

این انتشارات دارای یک فروشگاه کتاب بسیار بزرگ به نام کافه کتاب سلوی واقع در میدان هفت تیر است که برای علاقه مندان و شاعران می تواند جشن رونمایی کتاب برگزار کند و آثار آنان را به علاقه مندان معرفی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای چاپ کتاب خود می توانید با شماره 88684530 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا