کافه کتاب چیست ؟

کافه کتاب چیست ؟ ظاهراً اولین کافه کتاب ایران توسط در اوایل دهه ۸۰  با عنوان مکانی فرهنگی در تهران و با مدیرت شهلا لاهیجی شکل گرفت که شعار آن خواندن کتاب با یک فنجان چای بود.

در سراسر کشور کافه های متعددی برای سرو چای و قهوه و غیره وجود دارد اما بسیاری نمی دانند که کافه کتاب چیست و چه تفاوتی میان کافه و کافه کتاب وجود دارد، بنابراین در زیر پاسخی برای این سوال که کافه کتاب چیست می آوریم:

کافه کتاب چیست؟

کافه:

کافه ها معمولا محیطی آرام و بدون هیاهو است و در بسیاری از اوقات برای نشست های دو نفره و یا چند نفره و تولد و غیره به کار می رود. در کافه ها به ندرت رویداد فرهنگی اتفاق می افتد و در اغلب اوقات صرفا برای قرارهای ملاقات به کار می رود و تمرکز بر فروش قهوه و چای و مواد خوراکی است.

کافه کتاب:

کافه کتاب برخلاف کافه ها که صرفا به منظور خوردن و نوشیدن مورد استفاده قرار می گیرد، تمرکز اصلی اش ارائه و فروش کتاب و همچنین برگزاری نشست های ادبی و جشن های رونمایی کتاب و غیره است، که در کنار آن عرضه کالاهای فرهنگی و نوشیدنی هایی همانند قهوه و چای و دسر نیز فضایی متفاوت را ایجاد می کند. یا به عبارتی: کتاب با طعم قهوه!

در کافه کتاب های بزرگ همانند کافه کتاب انتشارات امیدسخن، علاوه بر نشست های ادبی و شاهنامه خوانی و رونمایی کتاب و … فضایی برای علاقه مندان به خواندن کتاب و مطالعه فراهم شده که می توانند در این محیط آرام به مطالعه بپردازند.

کافه کتاب انتشارات امیدسخن (کافه کتاب سِلَوی) کجاست:

کافه کتاب امیدسخن (کافه کتاب سِلَوی) واقع در میدان هفت تیر و در محیطی بسیار زیبا قرار دارد.

ضلع شرقی میدان هفت تیر، کوچه مانی، پلاک 77

* در نزدیکی کافه کتاب امیدسخن مترو وجود دارد که دسترسی به آن را آسان می کند.

اسکرول به بالا